.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ساری 7 هزار قطعه زیر خاکی دارد

رئیس پژوهشکده ساری‌شناسی گفت: ساری 7 هزار قطعه زیر خاکی دارد.


به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، حسین اسلامی عصر امروز در مراسم کلنگ‌زنی نخستین موزه ساری با بیان اینکه ساری تنها مرکز استان بدون موزه است، اظهار داشت: ساری شهری با بیش از 3هزار سال پیشینه است که با داشتن 7 هزار قطعه آثار موزه‌ای زیرخاکی که بیش از سه هزار سال قدمت دارد در انبار میراث فرهنگی خاک می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه داشتن موزه نیاز مرکز مازندران بود، یادآور شد: پیگیری‌های 20 ساله مردم و مسئولان ساروی به منظور داشتن موزه‌ای مناسب که در شان مازندران باشد با تلاش شهرداری و مصوبه شورای شهر و نیز میراث فرهنگی محقق شد.

اسلامی پیگیری‌های استاندار و نیز رئیس سازمان میراث فرهنگی که خود بومی مازندران است را گامی مثبت برای موزه‌دارشدن مرکز مازندران عنوان کرد و گفت: شهرداری و شورای شهر ساری زمین مناسبی را در بهترین نقطه مرکز استان به ساخت موزه اهدا کردند.

رئیس مرکز ساری‌شناسی با بیان اینکه اعتبار اختصاص یافته به پروژه موزه مرکز مازندران بیش از 11 میلیارد تومان است، تصریح کرد: موزه در زیربنایی 2 هزار متری در زمینی به مساحت 11 هزار متر مربع احداث می‌شود.

این مسئول زمان بهره‌برداری از پروژه موزه ساری را تابستان سال آینده دانست و اذعان داشت: با تحقق به موقع اعتبار از سوی رئیس سازمان میراث فرهنگی پروژه موزه مرکز مازندران به بهره‌برداری می‌رسد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.219 seconds.